עגלות קפה למכירה ולקניה

הרצון לפתוח עגלות קפה הולך וגדל בקרב אזרחי ישראל ויותר אנשים מוצאים את עצמם עוזבים את העבודה המשרדית המשעממת שלהם ויוצאים לטבע כדי להעמיד עגלות קפה. לפעמים מדובר גם בחבר'ה צעירים, שרוצים להעביר כמה שנים בכיף לפני שהם נכנסים לנעליים הגדולות של החיים האמיתיים, או באנשים שמאסו בעבודה המונוטונית שלהם ורוצים לעקוב אחר התשוקה האמיתית שלהם. אז מה באמת נדרש כדי להקים עגלת קפה? ריכזנו לכם את כל מה שחשוב לדעת.

לפרטים נוספים חייגו: 0523485817

האם צריך אישור מיוחד כדי לפתוח עגלת קפה?

כן, מעבר לפתיחת העסק שיש לבצע בגופים מס הכנסה ומע"מ, צריך לקבל רישיון עסק ממשרד הבריאות למכירת מזון. מדובר ברישיון עסק לרוכלות מזון שאותו מקבלים מהרשות המקומית בה רוצים להעמיד את עגלת הקפה. קחו בחשבון שאם אתם מעוניינים לקנות או להשכיר, עגלת קפה על גלגלים ולהתנייד איתה ממקום למקום, תצטרכו להוציא רישיון עסק מכל רשות מקומית בה תרצו למכור מזון.

יש הגבלות לרישיון העסק לרוכלות מזון?

הרישיון לא מתיר לכם למכור מה שתרצו והאמת היא שיש עוד כמה דרישות חשובות שכדאי לקחת בחשבון לפני שרצים לרכוש עגלת קפה. מבחינת עגלת הקפה עצמה, הרישיון דורש שיהיו בתוכה לפחות 2 כיורים ובנוסף צריך שיהיו בה מים זורמים באיכות מי שתייה. מחוץ לעגלה צריך להיות מיכל גדול שמספק את זרימת המים ויש למלא אותו כל יום.

מבחינת המזון שאפשר למכור, תוכלו למכור שתייה חמה וקרה ומיצים טריים מפירות וירקות שחוטאו מראש. לגבי מאכלים, קחו בחשבון שלא תוכלו להכין כל מה שעולה לכם לראש, ותצטרכו למכור רק מאכלים מוכנים, כמו מאפים קפואים, פיצות קפואות, בשר ועוף מוכנים וקפואים (או חמים) ועוד. הגבלה נוספת היא שלא תוכלו לבצע שימוש בביצים טריות ותצטרכו להשתמש רק בנוזל ביצים מפוסטרות. מבחינת כריכים תוכלו להרכיב אותם בעגלת הקפה, אך רק לפי הזמנה ולא מראש. בנוסף תוכן הכריכים יכול להיות רק ממזון יצרן מוכן כמו סלטים קנויים, נקניקים, גבינות, ממרחים ועוד.

האם צריך להיעזר באיש מקצוע להוצאת הרישיון?

החוק לא מחייב להיעזר באיש מקצוע, אך יש רשימת תנאים ארוכה לקבלת הרישיון הזה ולכן מומלץ להיעזר באיש מקצוע שמתמחה ברישיון לעסקים. הוא יוכל להנחות אתכם בכל התנאים שהעסק שלכם צריך לעמוד בהם, כדי שתוכלו לקבל את הרישיון בקלות ובמהירות. קחו בחשבון שאומנם הגשת הבקשה לרישיון מתבצעת ברשות המקומית, אך היא כן נבחנת על ידי משרד הבריאות ולכן לא כדאי להקל ראש בנושא.

איפה הכי משתלם להעמיד עגלת קפה?

נכון לעכשיו הרבה אנשים מחפשים עגלות קפה ליד מסלולי טבע פופולאריים, אך תמיד יש דרישה לעגלות קפה גם בישובים או מושבים שאין בהם בתי קפה ומסעדות. בישובים ומושבים האלה, העגלה שלכם תוכל לתפקד בתור בית הקפה ומקום המפגש של התושבים ותהיו בטוחים שתהיה אצלכם תנועה גבוהה. מבחינת מסלולי הטבע, יש לוודא שאין עגלה בקרבת מקום שמתחרה נגדכם, על מנת שתוכלו להפיק את המיטב מהמיקום שבו אתם נמצאים. בנוסף, יש חשיבות גדולה לאופי/מיקום העגלה, למשל: עגלות קפה פתוחות בשבת או עגלות קפה בשרון ואפילו עגלות קפה בצפון.

מה חשוב לבדוק לפני שקונים / משכירים עגלת קפה?

חשוב לבדוק שתוכן העגלה והמצב שלה מאפשר לכם לקיים את כל הצרכים שלכם מהעגלה. יש לוודא שחיבור החשמל והמים תקין וכמובן שהעגלה מאובזרת בכל הציוד שאתם צריכים. בנוסף לאלה, כדאי לבדוק מראש מה הם התנאים המלאים שיש לקיים בעגלה, במטרה לקבל את רישיון העסק לרוכלות מזון, כך תוכלו לבדוק שהתנאים הללו אכן מתקיימים בעגלה ושלא תצטרכו לעשות שינויים גדולים שיעלו לכם המון כסף.

איזה ציוד בסיסי חובה שיהיה בכל עגלת קפה?

מן הסתם שברשימת הציוד הבסיסית צריכים להיות כל הדברים למטרת אירוח הלקוחות שלכם. ביניהם מכונת קפה חזקה מספיק, תנור לחימום המאכלים, מקרר ומקפיא, כיורים שחובה שיהיו קיימים, גז לטיגון מאכלים שונים, כלי הגשה (צלחות/כוסות/סכו"ם), כלים לתפעול המטבח ועוד.

בנוסף לאלה תצטרכו לדאוג למקומות ישיבה נוחים ללקוחות שלכם. לא חייב שיהיו לכם המון מקומות ישיבה ומספיק שיהיה ספסל וכמה שולחנות וכיסאות, שהמבקרים יוכלו להשתמש בהם. המון עגלות קפה מציעות מחצלות להשאלה לשימוש האורחים, על מנת שיוכלו לבחור את מקום הישיבה שלהם בעצמם, במיוחד אם מדובר בחיק הטבע.