מדוע אנחנו כל כך אוהבים קפה?

לא משנה אם אתם שותים את הקפה שלכם חזק או חלש, אספרסו או קפוצ'ינו, אמריקנו או אפילו נס קפה פשוט של בית, כולנו אוהבים קפה וזה כבר ממזמן הפך להיות חלק מהשגרה שלנו. אז מה יש בדיוק בקפה שגורם לנו לאהוב אותו כל כך?

ההשפעה של הקפה על הגוף

הקפה מכיל בתוכו קפאין, שהוא חומר שמפעיל את מערכת העצבים המרכזית, מה שגורם לפעמים לדפיקות לב מואצות ולהגברת זרימת הדם. הדבר הזה גורם לנו להרגיש יותר ערניים ומכאן הדעה הרווחת שקפה מעורר את הגוף. האמת היא שאין כאן איזה קסם מיוחד שקורה, זרימת הדם המוגברת בגוף גורמת לנו להרגיש קופצניים וחדים יותר, אך זה כמובן משהו זמני ולאחר שההשפעה של הקפאין יורדת, כך גם הרגשת הערנות של הגוף.

במקרים בהם אדם מאוד עייף ומותש, צריכה של קפאין יכולה רק להחמיר את מצב העייפות לטווח הארוך. מהסיבה שהקפאין מעורר את אותו האדם לאותו הרגע, אך הדבר מצריך מהגוף יותר אנרגיה, מה שבסוף מוביל לעייפות מוגברת. לכן אם אתם ממש עייפים ומתאפשר לכם לנוח במקום לשתות קפה, שינה קצרה עדיפה על קפאין לטווח הארוך.

בבקרים למשל, אם ישנתם טוב במהלך הלילה ולוקח לכם זמן להתעורר, קפאין יכול לעזור לכם בבוסט של אנרגיה, שיוביל להתאוששות מהירה יותר מהשינה. בדיוק בגלל זה הרבה אנשים תולים את הערנות שלהם בקפה בשעות הבוקר וזה הדבר הראשון שהם שותים עוד לפני מים. קחו בחשבון שמבחינה בריאותית, תמיד מומלץ לשתות קצת מים ואפילו לאכול משהו קטן, לפני שצורכים קפאין בבוקר.

למה אנחנו כל כך אוהבים קפה?

האם אפשר להתמכר לקפה?

באופן כללי אי אפשר להתמכר לקפה, מהסיבה שהמשקה עצמו הוא לא מה שגורם לתסמיני ההתמכרות אצל אותו האדם. הקפאין עצמו שנמצא גם במשקאות אחרים כמו תה וקולה, הוא מה שגורם לאותו אדם לפתח התמכרות מסוימת אליו. ההשפעה של הקפאין על הגוף גורמת לגוף לרצות לצרוך עוד, בעיקר בגלל היכולת של הגוף להתרגל לכמות הקפאין כל פעם מחדש ובכך בעצם להגביר את רמת "הסיבולת" שלו.

קפאין כמו חומרים אחרים בעלי הסיומת "אין" ביניהם קוקאין וריטלין, פועל על מערכת העצבים של הגוף. ככזה הוא יכול לגרום לאותו אדם לתלות מסוימת בו שיכולה להוביל לצריכת קפאין מוגזמת. כן יש דבר כזה מנת יתר של קפאין ולרוב היא מתבטאת בצורה של בחילה, הקאות, סחרחורת, כאבי ראש ועוד.

קפה כתרבות ומסורת

קפה הוא משקה מאחד ברוב מדינות העולם. שותים אותו בסיום כל ארוחה באיטליה ובמדינות המערב נהוג להציע אותו לכל אורח. אצלנו בישראל בתי הקפה הפכו למוקד המפגש הקבוע של החברים או אפילו בני המשפחה. 

הקפה הוא משקה כל כך מנחם, שהוא הפך להיות חלק בלתי נפרד מהשגרה שלנו. אנשים תולים תקוות בקפה במהלך שעות עבודה ארוכות, או במהלך עבודה שדורשת רמת ריכוז גבוהה והאמת היא שזה לא סתם. הקפאין הוכח כעוזר בצמצום התסמינים של קשב וריכוז, מה שמאפשר לנו לבצע משימות מורכבות יותר בקלות ופשטות. בנוסף הוא מעלה את חומצות השומן בדם וזה מאפשר ערנות וריכוז למשך זמן ארוך יותר.

פופולאריות היא גם חלק מהעניין

קפה הוא המשקה הכי פופולארי ונצרך בעולם ולכן זה לא מפתיע שאנחנו אוהבים אותו כל כך. המחשבה שלנו מהונדסת באמצעות תרבות הצריכה העולמית, לאהוב קפה וכבר בגיל צעיר אנחנו מנסים לרכוש את הטעם המר, במטרה להיות מגניבים כמו כל השאר.

יש מצב שנארגן אותך בהטבה שווה!

מצטרפים לניוזלטר (רשימת התפוצה) שלנו ומקבלים עדכונים על הטבות, מבצעים וטיפים שאין לאף אחד אחר!

לא בקטע של ניוזלטר? אנחנו מקיימים מלא פעילויות שוות בקבוצת הפייסבוק שלנו: הגרלות, הטבות והמלצות שוות! זה ממש קל וממש מהיר להצטרף, עדיין לא מאוחר 😎

דרך אגב, יש לנו אחלה של אתר שעוסק ביקבים אם אתם בקטע של לשלב גם בילוי מהסוג הזה – מעבר לאתר כל יקב.

דילוג לתוכן